Önálló vonzerővel várja a turistákat a Nyugat-Dunántúl

2016.03.04

Tama István Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-Dunántúli Regionális marketing igazgatója válaszolt a Regon kérdéseire.

Tama István a Magyar Turizmus Zrt. nyugat-dunántúli regionális marketing igazgatója válaszolt a Regon kérdéseire a tegnap megnyílt budapesti Utazás kiállításon.

A Nyugat-Dunántúl mivel állt most ki ezen az Utazás 2016 kiállításon?

Nyugat-Dunántúl a Balaton és Budapest után a harmadik legfontosabb befogadóképessége az országnak. Egy jelentős turisztikai régióról van szó. Belföldi, külföldi vendégek aránya 50%-os, és a belföldi vendégeknek a nagy része Budapest és vonzáskörzetéből érkezik a régióba. Tehát ez egy kiemelten fontos vásár nekünk. Ennek megfelelően a régió a legtöbb társkiállítóval jelent meg a vásáron.

Legfontosabb idén a gasztro élmények éve, az hogy a gasztronómiai különlegességeket helyi termékeket bemutassuk, megmutassuk. Ennek megfelelően igyekeztünk felépíteni a vásári megjelenést is. A régió hagyományos termékei, gyógyfürdők, a természetjáráshoz és a kultúrához kapcsolódó turisztikai termékek mind-mind megjelennek.

Nagyon nehéz lehet a Nyugat-Dunántúli régiót, mint önálló régiót értékesíteni, megfogalmazni, mégis hogyan sikerült a legtöbb társpartnerrel megjelenniük?

Ez így van, ez nagyon nehéz, főleg azért mert senki nem megy nyaralni a Nyugat-Dunántúlra. Bük, Sárvár, Győr, Szombathely, Kaposvár, Kőszeg kapcsán születnek utazási döntések, de Ny-Dunántúl tekintetében nem. Ezt látni kell, ezért a mi feladatunk az, hogy a desztinációkat, ami szintén az utazási döntések megszületnek, azokat hozzuk minél jobb helyzetbe, minél jobban képviseljük őket. Munkánk célja egyértelműen az, hogy a desztináció szintű marketing ismertség erősödjön. Nem feltétlenül a Nyugat-Dunántúli régiónak magának a turisztikai ismertsége.

Nyilván ebben a marketingversenyben kellenek zászlós hajó projektek, húzóerők. Mi az, amit Nyugat-Dunántúlon kiemelhet?

Ha a turistaforgalmat nézem, akkor egyértelműen Bük, Sárvár, Győr és Sopron. Ez a négy desztináció kiemelkedik. Idén fontos számunkra, hogy Szent Márton-emlékév és Széchenyi-év van, mindkét tekintetben a régió erősségekkel rendelkezik, ezeket próbáljuk meg kihasználni.

turizmuskiállításBudapestutazás